Arbetsplatsen som ni ska lämna

En stor del uppgifterna med att byta lokaler rör avtalsändring och omdirigering av post. Nedan följer en mängd olika parametrar som bör tas i beaktande när ni ska gå från tidigare lokal till en ny:

– Avsluta löpande avtal för befintlig lokal

– Sortera det som ska slängas

– Sortera det som ska följa med till nästa lokal

– Ordna särskilt parkeringstillstånd för flytten

– Adressändra och säkerställa att posten anländer till nya adressen

– Beställa skyltar till pentry och avfallskärl

– Styra om beställningar av t.ex. kontorsmaterial

Vid genomförande kan man oftast förvänta sig en fördröjning från leverantören vilket i sig innebär att planering och genomförande behöver starta i god tid. Vår projektledare är med er hela vägen och har stenkoll på alla delarna i flytten vilket innebär att ni tryggt kan återgå till era ordinarie arbetsuppgifter utan oro för att något ska falla mellan stolarna.

Trygg, säker och kostnadseffektiv flytt

Som helhetsleverantör ser vi till att din flytt blir trygg, säker och kostnadseffektiv. Genom att vi tar ansvar för hela projektet kan vi garantera att alla delar av flytten samordnas och genomförs på ett smidigt sätt.

Med noggrann planering i förväg minskar vi risken för oväntade hinder, vilket gör att själva flyttprocessen blir snabbare och mer ekonomisk. Vår helhetslösning ser till att du får en flytt som inte bara sparar tid och pengar, utan som också ger dig tryggheten att allt sker enligt plan.

Arbetsplatsen som ni ska tillträda

Att strukturera upp och ha en plan för den nya lokalen är en stor fördel för att inte tappa fart. En genomtänkt strategi bidrar till en smidig övergång och minimerar risken för störningar i verksamheten.

– Teckna avtal för städning, skötsel av växter, kaffe och frukt

– Teckna avtal för mattor och pappersåtervinning

– Plan för hur den nya arbetsplatsen ska utformas, kanske även uppdateras

– Vi tar hänsyn till nya krav för den nya arbetsplatsen och kan utforma i enlighet med era önskemål

– Adressändra och säkerställa att posten anländer till nya adressen

Effektiv och stressfri företagsflytt

En flytt är en tidskrävande och ofta stressig process som tar uppmärksamheten från kärnverksamheten. Det innebär inte bara att ni förlorar dyra pengar men också att ni lägger tid och fokus på arbetsuppgifter utanför er rollbeskrivning.

Vi har kompetensen att hjälpa er med en så smidig och enkel flytt som möjligt och tar ett helhetsansvar från ax till limpa; det innebär allt från tecknade och avslutande av avtal, sortering, flytt av material till hantering av larm, utryckning vid behov och mycket mer. Det gör att ni kan överlämna hela processen till oss och fokusera på det ni gör bäst. Driva ert företag med gott resultat utan att oroa er för flytten och låta den störa era dagliga arbetsuppgifter.

  • En kontakt och ett avtal – för alla tjänster

  • Pålitlighet i leveransen

  • Fokuserade på era kringtjänster

  • Korta beslutsvägar

  • Engagerade i er problemlösning

  • Hög kundnöjdhet

Vanliga frågor om flyttservice för kontor

En kontorsflyttstjänst inkluderar planering och koordinering av hela flyttprocessen, inklusive packning, transport, uppackning och installation av möbler och utrustning. En noggrann planering innebär att skapa en tidslinje, bedöma behovet av flyttmaterial och -utrustning, samt koordinera med personal och leverantörer för att minimera driftstopp. Vårt team arbetar med er för att utveckla en detaljerad plan som passar ert schema och behov.

För att säkerställa en effektiv kontorsflytt och minimera avbrott i verksamheten hjälper vi till att skapa en detaljerad flyttplan, inklusive tidslinjer och arbetsfördelning. Genom att kommunicera tydligt med alla involverade parter och se till att flyttteamet är väl förberett, kan vi säkerställa en smidig övergång med minimalt med störningar i er verksamhet.

När ni planerar en kontorsflytt, är det viktigt att tänka långsiktigt och överväga hur den nya arbetsplatsen kan stödja företagets framtida tillväxt och förändrade behov. Utvärdera framtida behov för utrymme, teknologi och flexibla arbetsmiljöer. Planera för skalbarhet och anpassningsbarhet i den nya lokalen och se till att den stödjer företagets verksamhetsmål och kultur. Investera i hållbara och flexibla lösningar som kan anpassas över tid och skapa en arbetsmiljö som kan stödja olika arbetsstilar och framtida förändringar i arbetsstyrkan.

En kontorsflytt kan påverka de anställdas arbetsrutiner och arbetsmiljö, vilket kan leda till stress och minskad produktivitet. För att stödja dem under processen, är det viktigt att kommunicera öppet och regelbundet om flyttens tidpunkt, plan och hur den kommer att påverka deras arbete. Erbjud utbildning och information om den nya arbetsplatsen och organisera en smidig övergång. Att involvera personalen i flyttplaneringen och erbjuda stöd och hjälp under själva flytten kan också bidra till att minska stress och hålla motivationen uppe.

Fyll i formuläret för att komma i kontakt med oss

Vill du utöka till fler servicetjänster, har frågor kring pågående uppdrag eller vill komma i kontakt för övriga frågor? Skriv till oss så återkommer vi så snart vi har möjlighet.